پیشانی نما ساختمان

پیشانی نما ساختمان

ساخت پیشانی نما ساختمان

امروزی بسیاری از افراد فعال در زمینه ساخت و ساز ساختمان به دنبال بالا بردن زیبایی ظاهری نمای ساختمان می باشند. که یکی از راه کارهای مناسب در این امر بدون شک قسمت پیشانی نما ساختمان که دارای ویژگی های زیادی در ظاهر و همچنین موارد مختلف دیگر دارد که در این مطلب به بررسی آن پرداخته ایم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیشانی نمای بیرونی ساختمان می باشید ما را تا انتها دنبال کنید.

پیشانی نما ساختمان چیست

پوشش هایی که نماکاران توسط سقف های شیبدار به نمای بالای ساختمان می دهند. را پیشانی نما ساختمان گفته می شود. در سال های اخیر در بیشتر ویلاها و ساختمان های مدرن و کلاسیک از نماهای مختلف مربوط به پیشانی ساختمان استفاده می شود. که علاوه بر زیبایی بخشیدن به ساختمان ویژگی های مختلفی همچون متصل کردن سازه چادری به ساختمان ،ایجاد یک سایبان ورودی بدون داشتن هر گونه ستونی و همخوانی نمای ساختمان با رنگ سازه و پارچه نیز دارا می باشد.

مصالح به کار رفته در ساخت پیشانی نما

در ساخت و ایجاد پیشانی نما یک سازه مصالح مختلفی به کار رفته است. که هر کدام دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشند .و اگر در کیفیت هر یک از این مصالح دقت نشود می تواند در نهایت باعث بی کیفیت شدن کار و نما ساختمان شما شود. پس هنگام خرید و یا سفارش پیشانی نما ساختمان حتما از کیفیت مصالح به کار رفته اطمینان حاصل کنید.

ورق های طرح سفال

یکی از مهم ترین بخش های این نما ورق های آن می باشد .که برای زیبایی بخشیدن بیشتر به نمای ساختمان به طرح های مختلفی همچون سفال تهیه و تولید می شود. از مهم ترین ویژگی این ورق ها می توان به وزن کم و همچنین مقاومت بالای آنها اشاره کرد. نکته دیگر در مورد ورق های طرح سفال که باید بدانید این است. که رنگ کوره ای آن ها مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف جوی و محیطی و همچنین در برابر تابش نور آفتاب دارد.

ورق های طرح پرچین

این نوع از ورق ها به دلیل نصب آجری و طرح ریزی زیبایی که دارد بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. و افراد زیادی برای نمای بالایی ساختمان خود از این مدل استفاده می کنند. از ویژگی این محصول می توان به این نکته اشاره کرد که این بافت آجری پس از نصب سقف نمایی یکپارچه ایجاد خواهد کرد. و خطوط بین مصالح مشخص نخواهد شد.

اردواز

یکی دیگر از مصالح مهم در ساخت پیشانی ساختمان اردواز است. که به صورت های سیمانی و فلزی ساخته می شود و هر کدام دارای مزیت های مخصوص به خود می باشند. البته بد نیست. که بدانید آردواز فلزی بسیار مقاومت بالاتری به نسبت آردواز سیمانی دارد.

بام تایل

یکی از بروزترین مدل و طرح ها در زمینه ساخت پیشانی ساختمان بدون شک مربوط به بام تایل می باشد. که از ورق گالوالیوم و آلوزینک تولید میگردد و زیبایی خاصی به ساختمان شما خواهد داد. همچنین از مزیت مهم این مدل نیز می توانیم. به سبک بودن آن در عین مقاومت بالایی که دارد اشاره کنیم. که به راحتی قابل نصب بر روی سازه می باشد.

مدل سفال ژنوا و پالرمو

یکی دیگر از مدل های به روز در نمای پیشانی سازه طرح سفال پالرمو که از ورق گالوانیزه دو طرف رنگی تولید شده و دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت است. به همراه طرح سفال ژنوا که دارای تنوع بسیار خوب در رنگبندی است می باشد.

بررسی بعضی از اصول طراحی نما

در طراحی بخش های مختلف نما شما باید یک سری اصول و قوانین را رعایت کنید. تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به ظاهر بیرونی ساختمان سبب مقاوت بیشتر آن نیز شوید. اگر بخواهیم به مهم ترین اصول در طراحی نما اشاره کنیم باید از مواردی همچون رعایت تقارن و توازن اشکال ،متریال، رنگ ،بافت ،پیچیدگی و پیوستگی سازمان یافته ،ریتم در طراحی ،متفاوت و برجسته بودن عنصر شاخص ،نورپردازی و سادگی نما نام برد. که برخی از این موارد باید در طراحی نمای پیشانی ساختمان نیز مورد بررسی و توجه قرار بگیرد.

سخن پایانی

همانطور که در توضیحات بالا نیز بارها به آن اشاره کردیم. طراحی و استفاده از پیشانی نما ساختمان سبب زیبایی ظاهری سازه و در برخی موارد کمک به ایجاد یک سایه بان برای سازه می گردد. البته در طراحی و اجرا این مدل از نماها و همچنین اطمینان از مصالح به کار رفته در آنها باید دقت زیادی به خرج دهید. زیرا در برخی از مواقع تعمیر و عوض کردن آنها می تواند شما را دچار دردسرهای مختلفی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *