ساخت سقف شیبدار

ساخت سقف شیبدار

ساخت سقف شیبدار


ساخت سقف شیبدار در تهران:

به سقف‌های سبکی که حداقل ۱۵ درجه و حداکثر ۷۰ درجه شیب داشته باشند، سقف شیبدار گفته میشود. شیب استاندارد سقف‌های شیبدار در آیین‌نامه‌ها و مقررات ساختمانی حداکثر دو متر راس ارتفاع و حداقل ۱۰ درجه شیب میباشد.
سقف شیبدار معمولا در مناطق پربارش و سردسیر جهت جلوگیری از نفوذ اب و رطوبت به ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.
اما این نوع از سقفها در مناطق گرم و خشک نیز مورد استفاده قرار میگیرند. سقفهای شیبدار در مناطق گرم طوری اجرا میشوند که گرمای کمتری را جذب کنند.

مزایای استفاده از سقفهای شیب‌دار:

-زیبایی ظاهری ساختمان
-ارزان بودن
-جلوگیری از اتلاف انرژی
-جلوگیری از ورود رطوبت و آب به داخل ساختمان
-نصب و اجرای سریع

انواع سقف از نظر طراحی:

تک شیب:
سقف‌هایی با یک ضلع و شیب۴۵درجه سقف شیبدار تک شیب هستند.
سقف شیب‌دار چندشیب:
سقف‌های شیب‌داری که دارای چندشیب باابعاد یکسان است که در قسمت فوقانی به یکدیگر متصل شده‌اند سقف شیبدار چندشیب گفته میشود که باعث زیبایی نمای ساختمان میشود.
سقف پروانه‌ای:
نوعی سقف که بااتصال صفحات آن به‌هم به شکل۷ دیده میشود و شبیه بالهای پروانه هنگام پرواز میباشد. مناسب برای ساختمانهای مدرن و نواحی گرمسیر است.

معرفی انواع پوششش سقفهای شیبدار:

پوشش سقف ، فلزی، چوبی، سنگی، تایل و سقف  ترکیبی، دکرا و ایرانیت
سقف  تایل: این نوع بدلیل حساسیت بالا و شکنندگی نیاز به نصب تخصصی دارد و هزینه آن بالاتر است.
سقف فلزی: سقف شیبدار فلزی بسیار سبک، آسان نصب، قابل بازیافت و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی است. جنس این سقف از روی و آلومینیوم و استیل است.
سقف  ترکیبی: حالت ترکیبی دارد، آسان نصب، بسیار سبک، دارای تنوع بالای طرح و رنگ، محبوبیت این نوع سقف شیبدار را بالا برده و طرفداران زیادی دارد.
سقف شینگل: محبوب ترین و سبک‌ترین پوشش سقف شیبدار است. این سقف طول عمر بالایی دارد و مانند دیگر سقف شیبدارها نیاز به بررسی مداوم ندارد. عایق صوتی و حرارتی است و همچنین مقاوم در برابر باد، اشعه خورشید و UV است.

پوشش سقف ایرانیت:

پوشش سقف  ایرانیت از فایبرگلاس یا پنکوسیم تولیدمیشود و از رشته‌های پنبه و سیمان در بافت آن استفاده میشود. این ورق مناسب برای سقف کارخانه، سقف انبار و پارکینگ‌های موقت است.
پوشش سقف شیبدار ایرانیت عایق صوتی خوبی نیست و مقاومت پایینی در برابر ضربه و فشار دارد. همچنین به مرور زمان و تحت تاثیر آفتاب تغییر رنگ میدهد.

پوشش سقف  دکرا:

دکرایکی از جدیدترین پوشش سقف  است، دارای۸ ورق متفاوت میباشد. ساختار ورق دکرا ترکیبی از مس، آلوزینک، سنگریزه، گالوانیوم، اکرولیک پرایمر، رزین دو میکرونی و آلومینیوم است. این پوشش بدلیل ساختار خود یکی از مقاوم‌ترین پوششش‌ها است. دارای ساختار یکدست و زیبا، بافت نفوذناپذیر، عایق رطوبتی عالی، وزن کم و مقاوم در برابر انواع شرایط آب و هوایی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *